Pluralisme in economieonderwijs
Spreker(s): Rethinking Economics (workshop in het Engels)
Workshopronde: 1
Max. aantal deelnemers: 30
Rethinking Economics NL’s hoofddoel is en blijft pluralisme en interdisciplinariteit van het economieonderwijs, om studenten een breed scala aan theoretische en methodologische paradigma’s aan te bieden, zodat ze de economie analytisch kunnen benaderen.
Economie op de middelbare school speelt hierin een cruciale rol, omdat het toekomstige volwassenen de meest fundamentele concepten aanleert om zowel samenleving als economie te kunnen begrijpen.
In onze workshop leveren we een introductie tot het idee van pluralisme in economie (Wat betekent pluralisme? Waarom is het belangrijk?). Daarna volgt een kennismaking met enkele heterodoxe scholen waar we zullen uitbeelden hoe ze kunnen worden toegepast op een analyse van echte economische vraagstukken (o.a. financiële crises, externaliteiten). Tot slot geven we tips en suggesties waar en hoe pluralistische invalshoeken kunnen worden opgenomen in het huidige middelbare school economie curriculum.
[De voertaal gedurende deze workshop is Engels]
Terug naar het agendapunt