Platform als bedrijfsstrategie
Spreker(s): Cor Molenaar
Workshopronde: 1
Max. aantal deelnemers: 30
Tegenwoordig spelen data en internettoepassingen een belangrijke rol in het dagelijks leven en in de economie. Klanten zoeken steeds vaker eerst producten en vervolgens passende aanbieders daarbij.
Platforms spelen hierop in. Tweewegplatforms als Airbnb, Alibaba en Uber verbinden (als matchmaker) klanten met (verschillende) aanbieders. Ze hebben een grote impact op de structuur van het zakendoen (fysieke winkels, e-commerce) en het koopgedrag van bedrijven en consumenten. Bedreigingen voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten en zorginstellingen, maar ook kansen om opnieuw hun strategie te bepalen.
De workshop wordt verzorgd door Retaildeskundige Cor Molenaar, hoogleraar aan Rotterdam School of Management/Erasmus Universiteit. Bekend als spreker en auteur van o.a. Het einde van massamarketing, Het einde van winkels? en zijn meest recente boek De kracht van platformstrategie.
Vooral een interessante workshop voor docenten commerciële- en bedrijfseconomie (VO, beroepsonderwijs).
Terug naar het agendapunt